Sok Madridi repülőgép-katasztrófában halott
Legalább 45 embert megöltek, miután egy utasrepülőgép farolt a kifutópálya mellett Madrid Barajas repülőterénél, mondják a spanyol hivatalnokok.
Sok másikat sebeztek meg, amikor a Spanair repülőgép, amit Gran Canariának összekötöttek, a fedélzeten elhagyta a 166 utassal rendelkező kifutópályát és hat repülőgép legénységet.
Felszállás alatt voltak a bal oldali motorban egy tűz jelentései. A tévéfilmfelvétel füstöt mutatott, ami hullámzik a mesterségből.
Helikoptereket és tűzteherautókat hívtak kint szeméttelepvízbe a repülőgépbe.
Dozens a mentők a színhelybe mentek, és a tévéfilmfelvétel később hordágyakon mutatkozott több emberre innen, akit visznek.
Stephanie McGovern BBC újságíró, aki a repülőtéren van, azt mondta, hogy több repülőgépet láttak, ahogy felszállt a katasztrófa óta, ami helyi idő szerint körülbelül 1430-kor (Greenwichi idő szerint 1230) történt.
De hozzátette, hogy a repülőtér most zárt volt és egyetlen vészhelyzeti legénységeket és személyzetet engedtek meg az épületbe.
Helikopterek mennek a színhelyhez állandóan miközben leejtenek sok vizet... a füst igazán most lanyhult, a dolgok úgy tűnnek, hogy alatta vannak irányítás, mondta.
Láttam körülbelül 50 mentőt. Ők nyugodtak miközben jönnek és mennek, úgyhogy még mindig több áldozat lehet.
Manuel Moleno spanyol újságíró, aki a terület közelében volt, amikor a baleset történt, elmondta a BBC-nek, a repülőgép belerohant darabokba.
Hallottunk egy nagy katasztrófát. Tehát megálltunk és sok füstöt láttunk, mondta.
A halálok számáról ellentétes számlák vannak néhány jelentéssel, ami felveti, hogy a repülőgépen levő utasok többsége halott lehet.
Mr Moleno azt mondta, hogy látott kerek 20 embert, ahogy elsétált a roncstól.
A repülőgép, amit Las Palmasre szántak a Canary Islandsben, lezuhant vagy kicsivel Terminal Fourből való felszállás után Barajasnél.
A tévéfilmfelvétel megmutatta, hogy a repülőgép elérte, hogy mezőkben pihenjen a repülőtér közelében.
Spanair kibocsátott egy nyilatkozatot, ami mondja azt a repülési számot, JK 5022 érintett volt egy helyi idő szerint 1445 órai balesetben. A légitársaság anyavállalata, skandináv később SÁKAT erősít meg mondott a baleset 1423-nál történt.
Spanyolország repülőtéri hatósága szerint Aena, a repülőgép, esedékes volt, hogy helyi idő szerint 1300-kor felszállt.
Nincsenek az utasok nemzetiségeinek részletei a fedélzeten még kibocsátották.
De a repülőgép német légitársasággal volt egy codeshare*repülés Lufthansa, ami mondta azt, kinyomozta, hogy a német utasok voltak a repülésen.
A repülőgép egy MD82 volt, egy repülőgép volt, amit általában rövid utazásokon használtak Európa körül, mondta a BBC-nek Chris Yates repülési szakértő.
Azt mondta, hogy Spanairnek, a skandináv hordozó SÁK egy leányvállalatának, volt egy nagyon jó biztonsági rekordja. A jelentések azt mondják, hogy ez volt az első katasztrófa Barajas repülőtérnél, mintegy 13 kilométeres volt (8 mérföld) központi Madridból, 1983 óta.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése